top of page

איך לחזור לבית הספר משני בתים?

החזרה לבית הספר השנה מאתגרת במיוחד, חלק מהילדים לומדים בקפסולות, חלקם מגיעים לבית הספר רק כמה ימים בשבוע. במשפחות משולבות האתגר גדול עוד יותר, כאשר צריך לארגן את הילדים לשגרה בשני בתים שונים.


אספתי עבורכם כמה טיפים על מנת לצלוח את התקופה הלא פשוטה הזאת בקלות יותר.


1. לוח שבועי

הכינו לוח שבועי בכל בית ועוד עותק שלו שיהיה לילד בתיק צמוד למערכת השעות ובה רשום אצל מי הוא נמצא, איזה חוגים יש לו, מה הוא צריך לקחת איתו בתיק (בגד גוף, נעלי ספורט, ג'ודו')... זה יקל עליו ויוריד ממנו ומכם את המטלה השכיחה הכרוכה ב "איפה אני נמצא היום?" , "הנעליים נשארו אצל אמא" . כשבנוסף חשוב לזכור שודאות ומוחשיות הם חברים נאמנים של שקט נפשי.


2. לוקרים בבית הספר

בבתי הספר התיכוניים זה נפוץ אבל ביסודים פחות. לוקרים זה פיתרון נפלא לא לסחוב ספרים סתם וגם... לילדים שנעים בין שני בתים. כך שאם יש שיעורי בית במקצוע מסויים זה ממדר לרמה אפסית את המשפט "אוי הספר אצל אמא/אבא" בנוסף אפשר לשים שם זוג נעלי התעמלות, חולצת בית ספר אחת כל מה שיכול לשמש בעת הצורך ולחזור למחרת לארון. אם אין לוקרים בקשו מהמחנכת שתקצה מדף או מגירות בכיתה - אקט קטן עבור תמורה גדולה.


3. חוגים

אז איך בוחרים חוגים כשהילדים בין שני בתים שרחוקים אחד מהשני. אם יש חוגים בבית ספר והם משתלבים עם יום לימודים וצהרונית זה כמובן מקל. ואם לא, השתדלו לרשום אותו לחוג שמתקיים בימים בהם הוא בבית אחד. גם הורה שמרוחק לוגיסטית מבית הספר (לרוב האב) יכול לרשום את הילד לחוג בקרבת ביתו וללכת יחד איתו, היתרון בזה זו העובדה שזה מוסיף לחווית התנהלות בית שגרתית מעודד יצירת קשרים עם ילדים מהסביבה ובאופן כללי עוזר בניהול שני בתים דו גרעיניים ולא "בית אחד עיקרי ובית של ביקורים".כל זה בכפוף לכך שההסכם בין ההורים לא מסייג זאת מראש. לדוגמא, אם נקבע בהסכם המשמורת/הורות שהילד ישתתף בחוגים רק ביישוב אחד או שנקבע שנדרשת הסכמת שני ההורים לכל חוג - אז רישום לחוג ביישוב שמרוחק מהבית העיקרי, דורש הסכמת ההורה השני.


4. תהיו פרו אקטיבים

בקשו מהמורה לזמן התייחסות לנושא משפחות גרושות ופרק ב' באמצעות תכנים לימודיים החושפים בפניהם את מבני המשפחות השונות הקיימות היום: יחידניות, מאמצות, חד מיניות וכו'. בעיקר בגילאי היסודי שם כמות המשפחות המסורתיות גבוהה עדיין לעומת תיכון. צעד שיוריד מתחושת הבושה שמאפיינת הרבה ילדים הבאים מבתים שהוריהם התגרשו ויותר מזה, יסייע לכלל התלמידים בכיתה להכיר ולהבין הרכבים שונים של משפחות ולהתייחס בפתיחות ורגישות לחבריהם הבאים מבתים אלו.


5. תהיו מעורבים

השתתפו באירועים ולאסיפות ההורים (גם אם הם בזום...) גם אם בעבר זה היה תפקיד שרק אחד מכם עשה. חשוב שהילד ידע ששניכם מתעניינים בשיעורי הבית ובכל מה שקשור לבית הספר וישאב ביטחון מלדעת שכל המבוגרים המשמעותיים בחייו מתקשרים ביניהם.


6. דברו עם הילדים

תבררו איך הם מרגישים בבית ספר? האם הם מסתדרים עם המעברים? מה הם צריכים? מה יכול לעזור לדעתם? ובתוך כל השיחה הזו אל תשכחו לשאול, מה כן עובד טוב כי הוא נמצא שם בזכות וחשוב לראות גם אותו.


ודברו גם איתי אשמח לשמוע, האם הטיפים עזרו לכם והאם יש לכם עוד טיפים משלכם להעביר הלאה. ליצירת קשר 052-2309236 או הקליקו כאן

137 צפיות0 תגובות
bottom of page