top of page

פרק ב' - הכלים להצלחת המשפחה שלך

עודכן: 18 בפבר׳ 2020

כמות הפעמים שאני שומעת את היאוש בתחילת השיחה - "אני כבר לא יודע/ת מה לעשות? הכל כך מסובך" - איך הגעתם לשם? הנה כמה עובדות שכיחות והרסניות לגבי משפחה שניה


1. גברים ממהרים יותר מנשים להיכנס לזוגיות שניה. יש להם שאיפה כזו לתקן את חווית הבית שהתפרק לילדים ושבת הזוג שלהם תתפקד כמו אמא. אתם יודעים כמה פעמים אני שומעת גברים שאומרים לי - אני רוצה שהיא תאהב את הילדים שלי?


2. זה גם הולך טוב עם העובדה שנשים חושבות (בעיקר הרווקות שבהן) שאם התאהבתי באבא אני אוהב את הילדים. בהתחלה זה גם מרגיש שזה הולך לכיוון הזה... אבל אז זה מתחיל להסתבך.


3. בני זוג שבאים כל אחד עם ילדיו הוא, לא פעם מתמודדים עם חוויות של קנאה ותחרות על רקע חוויית הבלעדיות שנלקחת מהילדים. מכאן ועד לייסורי מצפון בסגנון "הילדים שלי באים פחות אז הם לא צריכים לקחת חלק במטלות הבית" מה שמוביל למתח ביחסים.


4. הטלטלה של ההורה הביולוגי כשילדים לא מקבלים את השינויים בבית ומתחילים לאיים שלא יבואו.


5. קואליציות בתוך הבית - הורה ילד מול הורה חורג, הורים ילדים מול הורים ילדים.


6. חוויית ההורות הביולוגית המציפה כשמגיע ילד ראשון ביולוגי להורה החורג ומשנה את החוויה הרגשית מול הילד/ים של בני הזוג.


7. כשהגרוש/ה מעבירים מסרים שליליים נגד ההורה הביולוגי ובן/בת הזוג החדשים.


8. כשהגרוש/ה נמצאים ביחסים קרובים מדי עם ההורה הביולוגי לדעת בן/בת הזוג החדשים.


וזו רק רשימה חלקית - העניין הוא שאלו סוגיות שכיחות שאם מזניחים אותן הן תופחות והורסות כל חלקה טובה של חלום המשפחה השנייה.

פרק ב' מתחיל באהבה גדולה אבל לא רק כי הוא מביא איתו את כל המשפחה ועוד כמה אורחים לא רצויים. אנשים שנכנסים לזוגיות שניה חייבים לעבוד יחד כדי לגרום לזה לעבוד. לבד זה קשה, כי זה מערב כל כך הרבה רגשות סותרים וסוערים. אז נכון, כשקשה לנו אנחנו מחפשים מישהו לדבר איתו ואז נעזרים בחברים או באנשי מקצוע שנותנים לנו עצות מעולמם שלהם, שאינו לוקח בחשבון את מורכבויות המשפחה המשולבת וכשזה לא עובד זה אפילו מתסכל יותר.


כדי לעשות את נכון בפרק ב' צריך מסגרת מדויקת להרכב המשפחתי הזה. שמבינה את הסוגיות, תתן כלים נכונים ותעזור לכם להתמודד עם מצבים יום יומיים שמשאירים אתכם חסרי אונים במקרים רבים. מסגרת של אנשי מקצוע שמומחים בתחום של משפחות משולבות ופרק ב'. שמביאים איתם ניסיון, ידע וכלים מעשיים.

בימים אלה, הקמנו – אני, סיגל קפלן, מנחת הורים מומחית בפרק ב' (ושחקנית) וחנן רוזן, מגשר (ושחקן) סדנה בת 3 מפגשים, אשר עוזרת לזוגות בפרק ב' ללמוד על הקשיים במשפחות משולבות, ולתת כלים כיצד להתמודד במצבים כאלה.


זו סדנה חווייתית אשר מציגה סיטואציות ומצבים שמשפחות משולבות מכירות מקרוב. תלמדו כיצד להתמודד עם מצבים אלה, תתרגלו כלים שיעזרו לכם לייצר בסיס חזק בתוך הזוגיות והתמודדות טובה עם האתגרים הייחודיים שמלווים את היום יום שלכם.








222 צפיות0 תגובות
bottom of page